ebook Jedz dobrze i nie tyj - Zbigniew Młynarski

Jedz dobrze i nie tyj

Jadamy za dużo, bo zbyt często chcemy jeść, a jak już zaczniemy, trudno jest nam przestać. Tkwi w nas jakaś przemożna siła, która sprawia, że chce nam się jeść. Często nie potrafimy się jej przeciwstawić. Można ją porównać do żywiołu. Niekiedy staramy się z nią walczyć, zmuszając się do jedzenia mniej oraz wyrzekania się niektórych produktów. Niestety, nazbyt często głównym skutkiem tych wysiłków jest obniżenie przyjemności jedzenia. Zamiast walczyć z żywiołem, lepiej go ujarzmić i wykorzystać dla swojego dobra. Opracowałem i opi¬sałem receptę na to, jak zmienić ukierunkowanie tej tkwiącej w nas siły. Skłonić ją, żeby działała w na¬szym interesie. Powodowała, że nasz organizm będzie dawał nam dobre sygnały, kiedy i co jeść, aby odżywiać się zdrowo. Żeby sam, w trakcie jedzenia, trafnie informował nas, że już wystarczy i powodował, że w odpowiednim momencie ustanie chęć sięgania po więcej. Z pewnością każdy przyzna, że warto postarać się o to, żeby nasz organizm stał się naszym przyjacielem i sam dbał o to, żeby jedzenie nie prowadziło do tycia, ale dawało możliwie najwięcej zdrowia i radości. Zbigniew Młynarski Opracowanie Zbigniewa Młynarskiego „Jedz dobrze i nie tyj” jest pozycją oryginalną na naszym rynku wydawniczym, kładzie bowiem duży nacisk na walory smakowe pożywienia oraz przyjemność związaną ze spożywaniem posiłków. Znajdujemy tu szerokie omówienie takich pojęć, jak głód, sytość, smakowość, nawyki i przyzwyczajenia żywieniowe, najczęściej popełniane błędy w sposobie odżywiania się, a także propozycję zastosowania w praktyce oryginalnego, komputerowego systemu samodzielnego poprawiania swoich jadłospisów. Naczelną zasadą systemu jest to, że ma on zapewnić każdemu dostarczanie w diecie odpowiednich ilości składników pokarmowych, a jednocześnie jest oparty na potrawach ulubionych, smakowitych, dających pełną satysfakcję ze spożywania posiłków. Prof. dr hab. Janusz Stanisław Keller (†)

Dodaj komentarz


Książka, choć nie pretenduje do roli podręcznika naukowego, to zawiera ogrom wiedzy dietetycznej podanej w sposób przystępny. Poza rozdziałem o wartości odżywczej poruszane jest ponadto wiele ciekawych aspektów z zakresu psychologii jedzenia.

Aneta Balonowska - 28 maja 2020 15:25


Bardzo interesująca książka, która jasno przedstawia to jak powinniśmy jeść, by cieszyć się zdrowiem, ale też wspomoc odchudzanie. Tutaj jest wyjaśnione wiele kwestii, z których nawet sobie nigdy nie zdawałam sprawy. Moja dieta na pewno będzie od teraz przyjemniejsza

Kasiawrz93@gmail.com - 29 maja 2020 15:52


Książkę pisać nie jest łatwo
Zwłaszcza, że ich tytułów już wiele padło

A do tego umysł chłonny
I wkład pracy też ogromny

O żywieniu coś nowego?
I to niby dla każdego?

Tudzież zdziwił się żywieniowiec

Dietetyki na studiach miał nie mało
Jednak sferę psychiczną się pomijało

Traktowało ją drugorzędnie
Niemalże zbędnie
A tyjemy też dlatego, że jeść chcemy

A dlaczego?
A po co?
A kiedy?
A co wtedy?
A jak to?
A zawsze?
Otóż nie i Młynarski wyjaśnia to właśnie.

Co z naszymi zachciankami
Co ze słabostkami
A co z głodem
Z Apetytem
Co ze smakiem

Każdy dietetyk, że ma rację Ci powie.
Droga do wolności otwiera się ku Tobie.

Aneta Balonowska - 29 maja 2020 21:44


Polecam. Żona bardzo zadowolona. Po przeczytaniu powiedziała, że już nigdy więcej nie będzie u nas żadnych diet! Jeżeli to prawa to nigdy więcej nie będę już musiał jeść samego jogurtu będąc na diecie jogurtowej, samych warzyw podczas postu dąbrowskiej, ani wybierać do jedzenia tylko tego, co jest zgodne z moją grupą krwi. W końcu będę mógł jeść to na co mam ochotę i właśnie dlatego warto zainwestować w tę książkę.
Adam

Adam Lasek - 2 czerwca 2020 13:09


Książka urzekła mnie swoją innością, gdzie skupia się na sferze, na którą dotychczas nie zwracałem uwagi. Budzi ona nowe spojrzenie na swój organizm i jego funkcje, odruchy, związane z jedzeniem, uczy jak je ujarzmić. 100% satysfakcji.

Kasiawrz93@gmail.com - 10 czerwca 2020 09:15

  Pobierz fragment (ePub)   lub czytaj